الوپوکه

ارسال انواع پوکه معدنی به سراسر کشور    

تلفن ثبت سفارش

09180530669

پوکه معدنی قروه

پوکه معدنی قروه

اگر از مهندسان سازه بپرسید بهترین پوکه معدنی کشور متعلق به کدام شهر است، پوکه معدنی قروه استان کردستان را به شما معرفی میکنند که این خوش نامی و نامداری بی دلیل نیست و سبک ترین مقاوم ترین پوکه متعلق به قروه است نه تنها در سطح کشور در خاورمیانه زبان زد است که مشتریانی از کشور های عراق و کشور های حوزه خلیج فارس دارد.

در قروه نیز چندین معدن پوکه معدنی وجود دارد که بهترین پوکه معدنی قروه متعلق به معدن احمد آباد است.

پوکه معدنی حاصل فوران مواد مذاب با شدت و سرعت بالا است که حاصل اختلاف فشار درون زمین و بیرون زمین است که این فوران همراه با گاز و آب بوده که باعث تشکیل حباب هایی در این مواد مذاب شده و سبب متخلخل شدن این کانی شده.

متخلخل بودن پوکه معدنی باعث سبک و مقاوم شدن این مصالح شده است.

  1. مناسب بودن وزن آن باعث شده تا طرفداران زیادی در حوزه سبک سازی داشته باشد.
  2. مقاوم بودن این مصالح باعث شده که در کنار سبک بودن آن جذابیت آن را افزایش دهد.
  3. عایق بودن، به دلیل اسفنجی بودن این کانی باعث شده تا خاصیت آکوستیک را داشته باشد. این کانی علاوه بر عایق صدا، عایق حرارت و سرما هم هست.
  4. در خاک گلدان ها برای نگهداری رطوبت و غمی کردن خاک از مواد معدنی نیز استفاده می شود.

قیمت مناسب پوکه معدنی قروه آن را بی رقیب کرده

قیمت پوکه معدنی بخاطر نزدیک بودن شهرستان قروه به شهر های تقاضا کننده که اغلب تهران هست و همچنین در دسترس بودن معادن پوکه معدنی باعث شده تا کمترین مقدار هزینه را بابت حمل نقل کنید و این مزیت باعث شده تا برای سفارش دهنده ها بیشتر مقرون به صرفه باشد و بار بیشتری به دست آنها برسد.

به عنوان مثال معادنی در دماوند وجود دارد که بخاطر ناهمواری راه و دور بودن از شهر کمتر راننده ای حاضر است به آن معادن برای تحویل بار برود.

معادن در ایران در استان های کردستان و تبریز و اردبیل و سیستان بلوچستان و البرز وجود دارند که پوکه معدنی قروه بخاطر دسترسی آسان و مرغوبیت آن محبوبیت و ارزش خرید بالاتری نسبت به باقی معدن ها دارد که این امر باعث شده اکثر پوکه معدنی داخل کشور و کشور های حوزه خلیج فارس از استان کردستان تأمین شود.

پوکه معدنی سیاه قروه

در کشور پهناور ما ایران چندین نوع پوکه وجود دارد که برخی از این پوکه ها از طبیعت استخراج میشوند و برخی دیگر ساخته دست انسان هستند.

پوکه معدنی تیره رنگ که گاهی هم رنگ قهوه ای آن استخراج میشود که رنگ آن حائز اهمیت نیست بلکه مقدار تخلخل آن است که مهم است و این خاصیت باعث وزن سبک آن می شود این نوع پوکه معدنی است و از طبیعت گرفته می شود و بخاطر همین قیمت مقرون به صرفه ای دارد و به آن پوکه اسکوریا گفته می شود که جنس آن همان جنس سنگ پا است.

پوکه سفید رنگ متعلق به استان تبریز است و اگر شخصی به شما قول پوکه سفید قروه را داده است بدانید که ریگی در کفش دارد این نوع پوکه حالت خیلی نرم و آهکی دارد و استحکام کمی دارد و برای استفاده باید با پوکه قروه ترکیب شود، این نوع پوکه هم از طبیعت استخراج میشود.

پوکه صنعتی ساخته دست بشر است و در کوره های با دمای بالا ساخته میشود و به علت دست ساز بودن این محصول باعث میشود قیمت بالایی داشته باشد و استفاده از آن مقرون به صرفه نیست.

پوکه معدنی قروه برای چه کاری در ساختمان مناسب است؟

هر نوع پوکه ای برای کار بخصوصی استفاده میشود به عنوان مثال پوکه سفید تبریز به خاطر جنسی که دارد اغلب برای بلوک زنی ها مورد استفاده قرار میگیرد البته که برای کف سازی هم مورد استفاده قرار میگیرد اما ایده آل نیست.

پوکه قروه بیشتر برای کف سازی و شیب بندی استفاده می شود و پوکه نخودی و بادامی ایده آل برای این کار است البته که برای بلوک زنی ها هم استفاده میشود اما بهتر است برای بلوک زنی از پوکه سفید تبریز استفاده شود.

پوکه معدنی قروه برای کشاورزی

بخاطر وجود املاح معدنی در این کانی و وجود خاصیت متخلخل بودن سبب شده تا کشاورزان از این کانی برای غنی تر شدن خاک خود استفاده کنند.

ویکی پدیا در مورد پوکه قروه چنین نوشته است:

در ایران معادن پوکه معدنی در شهرستان قروه واقع شده است ، به همین دلیل به پوکه قروه شهرت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *